Lucrurile de bun simț cerute de elevi în noul statut

Ministerul Educației și reprezentanții elevilor discută mâine „Statutul Elevului“ care va face parte din noua lege a Educaţiei, scrie Adevărul într-un articol exclusiv. Elevii cer, între altele, să nu le mai fie confiscate bunurile la şcoală, dar și dreptul de a da feedback profesorilor pentru calitatea predării şi dreptul de a-şi contesta notele.

adevarata poza
„Din păcate, şcoala românească este un focar de abuzuri în serviciu ce îi învaţă pe elevi că abuzurile şi nerespectarea legii sunt absolut normale, fără să luăm în calcul că este ineficientă, nu formează valori şi nu pregăteşte elevii pentru viaţă şi piaţa muncii“, a explicat preşedintele Consiliului Naţional al Elevilor Horia Oniţa.

Cererile elevilor au fost catalogate de experți în educație drept „de bun simț”, însă marea problemă o va reprezenta implementarea lor. Ceea ce ne face să lansăm o provocare: ce-ar fi dacă Școala Altfel s-ar transforma într-un laborator în care să fie experimentată o nouă relație între elevi și profesori? Locul sigur în care elevii pot să-și exprime deschis părerile despre felul în care se desfășoară procesul de învățare și să propună alternative? Locul în care profesorii pot încerca modalități noi de a răspunde preocupărilor și intereselor de învățare ale elevilor?

Analizând rezultatele obținute și comunicând modelele de bună practică s-ar putea crea un mecansim de implementare agreat la nivel național și pentru restul anului școlar.

Statutul elevului poate fi consultat aici.

 

 

 

 

 

 

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s