Școala Altfel ca laborator de experiențe și modalitate de responsabilizare

Cu toate că la nivelul Uniunii Europene, doar 36% dintre profesorii de școală primară declară că au fost implicați în activități de predare organizate în colaborare cu alți profesori, conform Monitorului de educație și formare 2015 (publicat de Comisia Europeană) acest tip de activități didactice au o eficiență ridicată atât în inovarea metodelor de predare, cât și în creșterea satisfacției profesorilor față de munca lor.

Școala Altfel oferă un context foarte bun pentru a preda „în echipă” și a experimenta soluții care pot fi replicate pe tot parcursul anului.

monitorul educatiei

Însă, conform informațiilor colectate de noi, există școli în care Școala Altfel nu este înțeleasă ca o responsabilitate „de echipă”,  toată „povara” organizării cade pe diriginți sau consilierii educativi.

Grupul Școala Altfel. TOT Educație! propune Ministerului Educației să accentueze în actele normative și acțiunile sale faptul că fiecare profesor este responsabil să proiecteze, deruleze și evalueze activități inovatoare în programul Școala Altfel, iar responsabilitatea atingerii rezultatelor propuse la nivelul unității școlare pentru programul Școala Altfel este a Consiliului de Administrație (inclusiv reprezentantul Consiliului Local din acest for) în comun cu Consiliul Elevilor (dacă acesta din urmă există în școală) și Comitetul de Părinți de atingerea rezultatelor propuse la nivelul unității școlare pentru programul Școala Altfel.

Puteți citi toate propunerile grupului Școala Altfel. TOT educație! pe blogul: https://scoalaltfel.wordpress.com/ Dacă aveți sugestii, până în 10 ianuarie, vă invităm să completați chestionarul următor: http://li.ro/jnps

Pe site-ul Comisiei Europene, varianta integrală a Monitorului este disponibilă doar în limba engleză.

Monitorul educației și formării este o publicație anuală care descrie evoluția sistemelor de educație și formare din Europa, reunind o serie de elemente doveditoare într-un raport clar și concis.Ediția din 2015 a Monitorului pune accent pe prioritățile în materie de educație care au cea mai mare nevoie de investiții și identifică politicile care contribuie la consolidarea caracterului incluziv, la calitatea și utilitatea sistemelor europene de educație și formare.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s