Nevoia de organizare în Școala Altfel

Anul trecut în timpulul Școlii Altfel, 151 de profesori și 5.100 de elevi au experimentat, în 11 școli din 31 de județe, activitățile propuse de Fundația Noi Orizonturi, folosind metode de învățare prin experiență pe diferite teme: cetățenie activă, leadership, antreprenoriat social și angajabilitate. Anul acesta vom reveni cu noi propuneri către Inspectoratele Școlare Județene, la începutul lunii februarie. Până atunci, însă, am fost curioși să vedem ce părere au despre campania noastră de advocacy „Școala Altfel. TOT Educație!” profesorii care anii trecuți au ales să aplice în timpul Săptămânii Altfel metodele noastre.

„Salut inițiativa și găsesc că propunerile pe care le faceți sunt pertinente și bine argumentate și cu siguranță ar fi de mare folos cadrelor didactice din școli. Noi trăim într-un oraș destul de mic, unde nu sunt foarte multe instituții locale alături de care să organizăm Școala Altfel și oricum deja le-am epuizat, de când există acest program, iar elevii sunt interesați de altceva. Ori, așa cum bine știți, faptul că toate instituțiile școlare sunt implicate în activități similare, în aceeași perioadă de timp, duce la supra-aglomerare în oraș, astfel încât multe din activitățile propuse nu-și mai găsesc utilitatea dorită. Iar în școală, din cauza suprapunerii cu perioada concursurilor naționale, o parte din profesorii sunt plecați ca însoțitori de grup sau corectori, astfel încât pot apărea situații în care să nu dispunem de un număr suficient de cadre didactice care să acopere paleta activităților propuse spre desfășurare. O altă sesizare a părinților și copiilor ține de aspectul financiar, pentru că majoritatea activităților din afara școlii presupun costuri financiare destul de mari pentru unele familii. Consultarea elevilor în ceea ce privește activitățile pe care ei și le doresc este absolut normală, dar și aici, din păcate, apar probleme legate de centralizarea informațiilor, în sensul că diversitatea propunerilor lor este foarte mare și greu de acoperit, având în vedere numărul mic de cadre didactice. Tocmai de aceea, părerea colegilor este că ar fi binevenită decizia de a organiza activități pe clase, coordonate de diriginte, astfel încât și supravegherea elevilor să fie mai facilă – din experiența noastră, am avut activități la care s-au înscris 100-200 elevi, situație greu de gestionat de cadrele didactice răspunzătoare de aceea activitate!”.

Carmina Butoi, coordonator educativ Colegiul Dobrogean Spiru Haret, Tulcea

infografic scoala altfel

 

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s