Colecția de Școală Altfel ediția 2016

Pentru că ne dorim că programul Şcoala Altfel să fie valorificat şi privit ca un laborator în care profesorii experimentează metode noi de învăţare, pe care se le aplice mai apoi la orele de curs, am încercat ca în fiecare an (din 2012 încoace) să le venim în ajutor, cu un set concret de activități numai bune de implementat în Săptămâna Altfel.

Ca în anii precedenți, activitățile sunt gândite de Departamentul nostru de Inovație și Cercetare în așa fel încât să poate fi aplicate cu resurse minime sau chiar deloc, la orice disciplină. Iar dacă anul trecut temele propuse au fost cetățenie activă, angajabilitate, antreprenoriat social, leadership, anul acesta ne-am focusat pe învață să înveți, managementul timpului, luarea deciziilor, activitățile fiind construite sub forma unor planuri de lecții, cu metode de învăţare prin experienţă menite să ajute elevii la şcoală dar şi în viaţa de zi cu zi. Acestea pot fi adaptate atât pentru gimnaziu cât şi pentru liceu, fiind uşor de implementat de către orice profesor, lucru demonstrat și de înscrierile înregistrate până acum: 285 de profesori care predau istorie, psihologie, educaţie fizică, religie, limba şi literatura română, discipline tehnice , socio-umane, informatică, cultură civică, fizică, matematică, chimie etc au optat pentru una, pentru două sau chiar pentru toate trei temele propuse.

Doresc să le ofer elevilor de clasa a VI-a metode de învățare concrete, verificate practic prin exersare în clasă, în prezența mea, prin care să conștientizeze efortul necesar atingerii unor rezultate mai bune în învățarea formală și non-formală”, spune Petrescu Simona, profesor de limba engleză la Liceul cu Program Sportiv din Slatina.

„Cred că le va fi de folos să aplicăm la clasă metodele managementul timpului și învață să înveți, pentru că-I va ajuta să gestioneze timpul şi eficienţa în învăţare, în general, deoarece volumul de muncă este foarte mare în ciclul gimnazial. Cealaltă activitate cred că îi va determina să fie mai incisivi, mai hotărâţi în luarea deciziilor, preadolescenţa fiind cu precădere o vârstă a nesiguranţei”, adaugă Sârbu Simona-Diana, profesor de Limba și Literatura Română la Şcoala Gimnazială Nr.24 din Timişoara.

Propunerile pentru Şcoala Altfel 2016 pot fi descărcate de aici

Experiența anilor precedenți ne-a dus la concluzia că profesorii au nevoie de asistență și inspirație nu doar pentru Școala Altfel, ci pentru tot parcursul anului școlar, așa că în acest moment punem la punct o bază de date online cu resurse și activități inspirate din modelul educațional IMPACT, prin intermediul proiectului „Resurse educaţionale online pentru profesori şi şcoli”, sprijinit de Telekom. Acest proiect este un exemplu concret despre ce se poate face în vederea îmbunătățirii programului Școala Altfel, lucru pe care l-am cerut oficial Ministerului Educației, printr-o scrisoare deschisă trimisă la final de februarie. Puteți să vă alăturați demersului nostru semnând Petiția pentru o altfel de Școală Altfel sau înscriindu-vă, dacă reprezentați o organizație/instituție, pe lista de adeziune de aici, trimițând un e-mail la lidia_state@noi-orizonturi.ro.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s