Prima întâlnire a viitoarelor școli comunitare și argumentul din Limba, județul Alba

60 de directori și reprezentanți ai consiliului de administrație din 30 de școli se întâlnesc în perioada 22-24 septembrie la Cluj, pentru a-și împărtăși experiența legată de conectarea școlilor și a comunităților, pentru a discuta despre valorile și managementului unei școli comunitare și pentru a învăța cum să identifice resurse folositoare în comunitate și cum să atragă suport pentru școlile lor.
Cele 30 de școli sunt din județele Arad, Cluj, Timișoara, Caraș-Severin, Hunedoara, Maramureș, Bistrița Năsăud, Harghita, Brașov, Dâmbovița, Bacău, Călărași, Constanța, Tulcea, Galați, Iași, Suceava și Neamț, plus municipiul București și au fost selectate dintr-un total de peste 80 de școli care au aplicat pentru proiectul „Școli conectate la comunitate” al Fundației Noi Orizonturi, care își propune să pună la punct prima rețea de școli comunitare din România.
De ce este importantă această inițiativă? Pentru că vrem să redăm școala comunității în care funcționează; să-i facem pe tineri să respecte trecutul și prezentul oamenilor în mijlocul cărora trăiesc și să-și croiască viitorul astfel încât să se potrivească și acolo, în locul în care s-au născut.
Credeți că este imposibil? Am găsit recent un articol care arată nu doar că se poate, ci că este chiar necesar:
„Un sat din Alba cu 150 de suflete a ajuns un exemplu despre modul în care o mică comunitate se gospodăreşte singură. Sătenii au format o asociaţie cu ajutorul căreia organizează evenimentele de suflet ale localităţii, îi ajută pe semenii care au nevoie şi chiar realizează mici investiţii necesare pentru bunul mers al comunităţii (…).
646x404
Odată cu trecerea anilor, asociaţia şi satul s-au dezvoltat şi au înfiinţat noi activităţi recreative care sunt organizate în fiecare an: concursul de pescuit, ziua pricolicilor („pricolicii” este termenul prin care se defineau „limbenii” din timpuri mult mai vechi, un fel de eternizare a faptului că se trag direct din vechii daci), petrecerea în căminul cultural a revelionului, a zilelor onomastice, hodăiţa (alungarea spiritelor rele prin aprinderea de focuri pe câmp la sfârşitul iernii), borbolatiţa, colindatul în ajunul Crăciunului şi multe altele. Din activitatea asociaţiei nu lipseşte nici şcoala, care are un rol foarte important în comunitate. În fiecare an, în cadrul activităţilor din săptămâna Şcoala Altfel, elevii desfăşoară muncă de cercetare pentru a cunoaşte istoria şi tradiţiile satului”.
Citiți mai mult aici.
Revenind la trainingul organizat de Fundația Noi Orizonturi la Cluj, acesta va fi condus de Chris Jones, directorul executiv al International Centre of Excellence for Community Schools, asistată de facilitatori locali care vor lucra ulterior cu școlile.
La întâlnire vor participa și Serban Iosifescu, președintele Agenției Române de Asigurare a Calității în Învățământul Preuniversitar și Simona-David Crisbasanu, coordonatorul proiectului Educație prin coaching și co-fondator al Coaliției pentru Educație.
Mai multe despre proiectul „Școli conectate la comunitate” găsiți aici.
Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s